prutzer in australia

bushcamp

Heey mensen daar is mijn volgende blogje weer. Vorige week regende het kei en keihard een hele week,dus we hebben maar een beetje in het hostel gehangen en ons voor de eerste keer in aussie verveeld,en een dikke keelontsteking maakte het gevoel nog erger. Maaar!! Maandag lekker weer 31'c en we zijn maandagochtend weer herenigd met sanne en josia van de Unit en nog twee andere,lisa (vriendin) en lois(vriend vn sanne). Dus middags naar het strand wat wel ff anders uitpakte! Er stond sterke stroming en we zwommen naar een zandplaat toe. toen we teruggingen hadden we stroom tegen en ro was beetje wazig,we dreven echt vet hard af en ineens herinnerde Ro mij eraan dat ie niet kon zwemmen! Maar we hebben het gehaald,kmoest alleen een luchtbed en ro meeslepen dus was ff heel spannend en ik was helemaal uitgeput daarna,ik ben ook geen superzwemmer. Er had niet echt heel veel kunnen gebeuren omdat we in een baai waren,we hadden vast wel ergens aan land gekunnen maar toch. Doen we maar niet meer. en savons naar het hostel voor n wet tshirt en wet jock competition. Van te voren natuurlijk aan de goon en daarna met zen zessen in mijn auto en sanne was de bob. Haha wat een feest daar,als je wint kan je 100 dollar winnen dus iedereen deed zijn/haar uiterste best,hoe gekker hoe beter,ik heb maar geen fotos gemaakt Haha. Nu is het vrijdag en  zijn we al 2 dagen op de kanotrip en het is heerlijk om wat te doen weer na al dat slappe gehang. Haha e slapen in tenten,koken in een keuken van zeil en savons met iedereen chillen bij het kampvuur,chiiilll. Tiz hier wel een zootje zeg! Echt een soort vluchtelingenkamp. Sommige wonen hier al 9 maanden,in een hele grote tent die ze uitbreiden met zeilen,parasols en schuttingen en nog meer gevonden rotzooi. Maar ze zijn wel zo gelukkig en gastvrij,dat vind je in nederland echt niet. We hebben de eerste dag dave en nat ontmoet,vader en zoon. Ze nodigden ons gelijk uit voor een avondje chillen bij hun ''thuis''. Lieten ons fotos zien van dieren en alles en toen we weggingen gingen ze een vis klaarmaken die ze zelf gevangen hadden. Dat is nou denk ik het leven waar het leven voor bedoelt is,andere mensen hun geluk en spullen gunnen,blij zijn met wat je hebt en elkaar helpen als het nodig is. De aussies zijn over het algemeen heel gastvrij,ruimdenkend en als je iets zoekt ofzo doen ze er alles aan om je te helpen. De jeugd is hier ook veel anders,als iemand wat anders is of doet dan is het niet erg. Als je in nederland doet wat je zelf wil en het past niet perfect in het plaatje bij de plaatselijke jeugd zit iedereen je dood te kijken terwijl ze eigenlijk gewoon vet jaloers zijn dat jij wel doet wat je zelf wilt. Dit gaat wel over mijn deel van zeeland dus,wat is blijven hangen qua gedachten in de tijd van de romeinen,de rest van nederland is wel gewoon in 2011 qua alles.  Ben eigenlijk de laatste tijd wel benieuwd hoe het leven in een ander deel van nederland is,want ik praat hier met heel veel nederlanders over hun omgeving. De Aussies  vinden het bijvoorbeeld interessant hoe wij leven als backpacker,en als je in nederland zegt ik ga naar aussie en in de auto slapen voor n jaar zitten ze te kijken of je opgenomen moet worden,gewoon weer harde jaloezie dat ze niet durven toe te geven. Niet alle ausiies zijn leuk natuurlijk, we liepen op sommige plaatsen ook een paar mensen tegen het lijf die je niet wil kennen. Gisteren zijn we wezen kanoen,wat een moeite kost dat zeg:P we waren er helemaal klaar mee toen we terug waren:P we moesten een meer over van 600m breed,maar het was overal behalve de vaargeul maar 60cm diep! We moesten met 3 in 1 kano, ons groepje met 4 en  2 engelsen,die totaal niet konden sturen,vet gezellig. Haha je weet hoe het gaat dus wij midden op het meer per ongeluk gaan verzitten en bam,kano halfvol. nouwja allemaal maar uitgestapt en de kano omgedraaid.  Aangekomen op het strand ff lekker in de pub gezeten. Onze groep van een mannetje of 14 is echt ongezellig ,niemand zei wat tegen elkaar  toen we in de pub zaten. Soort van begrafenisstemming.Ik probeerde nog n beetje de stemming erin te houden,praatje maken enzo met iedereen maar ze zeiden bijna niks terug. nouja  toen zei ik maar dat ze af konden branden en zijn we met zen allen ergens anders gaan chillen met ons WEL gezellige groepje,heerlijk. Op de terugweg ging het natuurlijk weer helemaal nergens over,keihard liedjes zingen,omkieperen,en dat soort gein. Ik ging staan om heel plechtig het wilhelmus te zingen voorin,degene achter mij deed dat ook,wat ik dus niet kon zien,en toen de  3e ging staan ging t natuurlijk mis,  Bam allemaal int water:P Vandaag maar niet gegaan want ro had spierpijn en ik geen zin.De meiden zijn vanochtend weggegaan,want ze gaan verder naar brisbane. Wij gaan morgen ok weg hier,naar waar? Ja,Da week nie!Groetjess!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!