prutzer in australia

airlie beach,whitsundays,cairns& de lodge!

zo bij het laatste verhaaltje was ik gebleven bij dat we gingen varen op de whitsundays,en we vertrokken vanaf Airlie Beach.

we waren er 1 dag voor kerst en hebben met kerst dan ook helemaal niks gedaan behalve de mensen uitlachen die met kerstmutsen door de straat liepen met het zweet op hun voorhoofd:p

het zeilen was echt in 1 woord helemaal geweldig! we hebben maar 2 korte stukjes gezeild eigenlijk omdat er te weinig wind stond maar das bijzaak.

schitterende omgeving en omringd door superblauw water.

we hebben een paar keer gesnorkeld en het is net of je in een aquarium rondzwemd,zulke mooie vissen zie je.

alle kleuren van de regenboog,blauwe,rode,witte,je kan het zo gek niet bedenken,alleen we hebben Finding Nemo niet gezien haha.

je kon ook nog duiken dus ik had me helemaal klaargemaakt om te duiken,instructies,pak aan etc etc. dus ik het water in en proberen mijn oren te klaren(ploppen).

1e keer: werkte niet,alleen 1 kant. nog een paar keer geprobeerd maar het lukte gewoon niet dus ik heb het na een poosje maar opgegeven.

heel jammer want ik wou het echt heel graag:(

de avonden op de boot lekker gechilld en gelachen met de anderen.

1 avond was het dikke dikke storm dus wij in onze regenjassen lekker stoer zonder shirt enzo bovenop de boot in de stromende regen staan kijken naar de vliegende vissen enzo,maar omdat het buiten lekker temperatuurtje was was het heel goed te doen!

toen we terugkwamen zijn we in 1 keer doorgereden naar Cairns waar we nieuwjaar hebben gevierd met de jongens van de Jumbo; Thomas en Koen en nog twee canadezen die ze hebben ontmoet toen ze werkten. we hadden een tocht geboekt,maar iedereen was kwijt op den duur en t was niet echt wat ik ervan verwacht had,maar opzich was t wel okee.

toen na een paar dagen chillen en hangen met die 4 gasten gingen we op zoek naar werk!

we gingen naar een soort backpackersuitzendbureau en ze zeiden ga maar naar de Country Lodge in Tolga,90 km van Cairns af.

wij daar de 4e januari heen gegaan,ingecheckt,uitgevonden al na 2 minuten dat ik Gina,de bazin totaal niet mocht en we konden de 6e al aan de slag!

de eerste dag moesten we gelijk al watermeloenen gaan rooien,dus oprapen,naar de buurman gooien die ze op de grond legt,en later weer oprapen om in de kuubskist OP de pickup te gooien. behoorlijk zwaar maar was maar 3 dagen.

volgende klusje was een dagje limoenen plukken,niet zo spannend en verdient goed.

en nu zitten we voor de komende week zo en zo in de mango's!

is makkelijk,gewoon een bosje takken afknippen met de mango's eraan en op de kar gooien.alleen het sap is heel venijnig dus hoop niet dat ik er allergisch voor ben.

want heel veel mensen zijn er allergisch voor en dan moet je stoppen,zou zonde zijn.

we zitten hiero met 40 mensen en werkelijk iedereen,maar dan ook echt iedereen die hier zit haat haar.

tisnietgewoon niet mogen,het is gewoonhaten.

ze heeft echt belachelijke regels,jemoet overal voor betalen als je iets extra wilt,en nog 1000 en 1 dingen die nergens over gaan.

ik moest bijvoorbeeld zelf met mijn eigen Gijsje heel de tijd rijden toen ik hier kwam,en ik krijg maar een deel van de brandstof,een aangzien alles hier verrekte ver weg is kost het al gauw n aardige duit.

maar nu zitten we met meer mensen op 1 boerderij dus nu gaan we met het busje van hiero,

maar toeval... is nou net dat de autoeen beetje raar gaat doensinds deze week,dus als ikweer moet gaan rijdenzou t best eens kunnen dat de brandstofpomp ofzo ermee ophoud,heeeeel vervelend:P

wie kaatst kan de bal verwachten en zeker van een Hage.

dat is mijn mening en daar zult u het mee moeten doen.

nou mensen bij deze weer een update dus maar de volgende kan best een tijdje duren omdat ik het echt druk heb met werken,lange uren en zwaar werk dus heb geen puf meer om een blogje te typen denk ik.

latersss!!!!

daar

Reacties

Reacties

Jaap en Nellie

Hallo Corne!
Wij wensen je vanuit Dinteloord de beste wensen voor het komend jaar toe.
Werk ze met plezier in de mango's,wij blijven je graag volgen.
groetjes!!!!!!!!!!

prutzer

Heeey mensen! Jullie ook nog gelukkig nieuwjaar! het is alweer februari maargoed hahaha.
Volgen jullie het nog steeds?
Hartstikke leuk! ja sorry voor de late reactie maar ben echt druk met werken enzo.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!