prutzer in australia

ff tussendoor verhaaltje

Zo ben nu alweer bijna 4 weken in de Lodge hiero en aan het werk!

Ik doe verschillende dingen,de eerste paar dagen watermeloenen oogsten,wat verschrikkelijk zwaar is. Nouwja al het werk is niet zo zwaar maar de luchtvochtigheid hiero is verschrikkelijk hoog,soms 90%. Het is n graadje of 30,goed te doen dus maar de luchtvochtigheid zorgt ervoor dat je al zweet als je knippert met je ogen,en slaat soms gewoon op je adem,maarja je verdient dan weer n fortuin per uur dus ik klaag maar niet.

Heb ondertussen limoenen gedaan,mango's,binnenkort passievruchten en advocados. De meeste boeren zijn wel okee,maar heb er ook 2 ontmoet die echt awesome zijn,keihard gelachen met ze. Heb ook bij eentje gewerkt die volgens mij nog dacht dat we in de middeleeuwen leefden,en dat we slaven waren,wat een koekwous.heb ik ook maar 1 dag gewerkt,we mochten niet praten,geen muziek in en de belachelijkste wijze van oogsten die ik ooit heb gezien. komop zeg,laat me niet commanderen.

We gaan meestal met het busje van de Lodge,en soms met Gijs. Paar keer als we vroeg klaar waren met werk gingen we ergens chillen met zijn allen,ergens bij n meertje of dam ofzo,lekker biertje erbij,chips en zo en dat soort dingen.... Geweldig:P


Maar ff wat minder goed nieuws...Roland gaat over 2 weken naar Darwin toe,omdat zijn vriendin daar nu ondertussen is. Dus over 2 weken ben ik helemaal alleen zonder Nederlanders om me heen...vreemd denk ik! Hier in de Lodge zitten fransen,ieren,italianen,je kan t zo gek niet bedenken of het zit er,supergezellig. Owja en natuurlijk de Duitsers,maar die zitten werkelijk door heel aussie heen,het lijkt wel n plaag.


Tot nu toe heb ik altijd nog met andere mensen gereisd,het is wel supergezellig maar ik denk dat het wel lekker is om even alleen te reizen,want ik kwam in mijn eentje naar aussie toe met de gedachte even geen mensen om me heen. Nou das dus anders gelopen haha. Maar heb net even op de aussie marktplaats gekeken(www.gumtree.com.au) en heel veel mensen plaatsen een oproepke dat ze n lift willen,in allerlei directies dus als ik wil kunnen we weer een awesome roadtrip maken,net zoals we gedaan hebben met de Unit. Wat een tijd was dat,die zal ik nooit vergeten,wat er ook gebeurt.


Ik blijf hier denk ik nog even omdat het geld niet zo snel binnenkomt als ik had gedacht dus moet even kijken hoelang ik hier nog blijf. Plus dat ik nu hier met 40 mensen zit die als n familie zijn geworden zowat. Het is eigenlijk wel even lekker om voor n maandje een vaste plek te hebben,maar ik moet zeggen.. Ben eigenlijk alweer verveeld hiero en wil verder reizen!


ben benieuwd hoe het gaat als ik terug ben in Holland. Volgens mij ben ik het zo beu om weer n saaaaaaaaie 9-5baan te hebben,want ik ben erachter gekomen dat ik autorijden en beetje reizen toch wel leuker als gemiddeld vind;)
Ik ga niet meer naar nieuw zeeland toe denk ik,het trekt me niet zo en het geld dat ik daarmee bespaar ga ik Aussie maar eens grondig bekijken.


Mensen kan er niks aan doen maar ik moet toegeven dat ik totaal geen heimwee heb!en hoop dat het nog eventjes duurt ook. Het enige wat ik mis is mn vrienden,hier heb ik ook superleuke mensen ontmoet maar mn vrienden thuis zijn toch wel speciaal ben ik achtergekomen.

Je ontmoet hier verschrikkelijk veel mensen,waaronder ook iemand waar ik wel n hele leuke tijd mee had maar die alweer terug is naar z'n eigen landje:( Al die mensen die je ontmoet,het voelt echt zwaar balen om die weer te verlaten na een paar dagen maar zo gaat t eenmaal.


Ik weet het,het klinkt raar maar van mij mag het wel eventjes een nederlands temperatuurtje zijn,want hier pik je t af en toe echt af. Als je zomaar n beetje int rond flierfluit ist heerlijk maar als je heel de dag opt land werkt dan is het wel eens n beetje té.

een paar weken geleden had ik echt het gevoel van; zo ik heb het weer gezien maar als je dan de verhalen uit nederland hoort en ziet op internet,zie je eigenlijk pas hoe goed je het hier hebt dus ik blijf nog n poos! lekker puh.


Na het werken hier word het eerst Cape Tribulation bekijken,het gedeelte met het mooie regenwoud en monster zoutwatercrocodillen. En daarna dus n dikke roadtrip naar de outback in mijn eentje! Waarom? Omdat het kan en omdat ik het wil!

maar ik wil de ECHTE outback zien dus ik ga eerst naar Alice springs,daar paar mensen proberen te vinden en dan DWARS door de outback naar Perth. niet de standaard backpackersroute want als je daar stilvalt kan het best eens n dag of 4 duren voor iemand je komt helpen maar mensen die me kennen weten dat ik de nodige voorbereidingen tref;) heerlijk,even niks om je heen als alleen stof,je eigen auto en niks,heb ik echt ff nodig.

altijd mensen om je heen,lawaai,gezelligheid,auto's.... dan ff niks, heerlijk.

maarre ben slapen mensen!

PS: routewijzigingen voorbehouden,want die wijzigen elke 5 minuten:P

Reacties

Reacties

Jeffrey

Eej kerel! Fijn te horen dat het goed met je gaat, en dat je het naar je zin hebt.
Blijf idd lekker daar, tis hier maar saai en koud! :P

Groetjes en vele groetjes Jeffie

prutzerr

Heey jeff! Ja thanks,komt helemaal goed;) jij ook groetjes aan iedereen daar en spreek je snel weer;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!